Wat moet je weten?

Holland4ALS is een sportieve uitdaging waarbij je jouw spieren inzet voor mensen die door ziekte de controle over hun spieren verliezen. Je gaat samen met een team van start met 100 kilometer fietsen van Soest naar Den Haag. Na een heerlijke voedzame maaltijd rennen jullie ’s avonds en ’s nachts in estafettevorm de 100 kilometer weer terug naar Soest. Met elkaar, voor elkaar!

Op 18 en 19 mei 2023 staat de 6e editie van Holland4ALS gepland. Dit jaar staat in het teken van 'the return of the legends' Word jij ook een legend? Stel een team samen en ga deze waanzinnige challenge aan!

Ik doe mee!

Je team

Een team bestaat uit minimaal 5 en maximaal 10 sporters én begeleiders. Want of je je nou sportief inzet of de sporters begeleid; iedereen is lid van jullie team! Om die reden schrijven ook begeleiders zich in bij het team.

Elke sporter van het team legt onderdelen van de route af.

  • Fietsen: 100 km per persoon
  • Hardlopen: 10 km per persoon (in estafettevorm)

Als team blijf je tijdens het evenement bij elkaar, iedere deelnemers fietst 100km en loopt ongeveer 10km (in een team van 10 sporters)



De afstanden per sporter van een team voor het hardlopen kunnen iets afwijken, want dit hangt natuurlijk af van de grootte van het team (en jouw sportieve ervaring). Bij een team van 5 sporters worden per persoon meer kilometers gelopen dan bij een team van 10 sporters. Het team mag zelf bepalen bij welke afstand wordt gewisseld.

Naast de sporters zijn de volgende begeleiders nodig in je team:

  • Teamcaptain (1)
  • Fietsers die de hardlopers aan de voor- en achterkant begeleiden (2)
  • Begeleider tijdens het fietsen
  • Begeleider op wissellocatie Den Haag
  • Chauffeur(s) van de busjes

Uiteraard kan een teamlid meerdere rollen vervullen.

Verder ontvangen wij graag van elk team een teamsong. Want dit nummer wordt bij de start en finish speciaal voor jullie gedraaid!

Ik maak mijn team aan!

Route, tijden en impressie route

Holland4ALS start op 18 mei in Soest, thuisbasis van Jan Jager, de oprichter van dit evenement. Vanuit Soest fietsen we 100 kilometer naar Den Haag (Wassenaar). De terugweg (een andere, hele mooie, route) zullen de teams hardlopend afleggen in estafettevorm. In de ochtend van 19 mei finishen de teams in Soest.

Het programma ziet er als volgt uit (tijden onder voorbehoud):
13.30 – 14.00 uur Aankomst teams bij SO Soest
14.30 – 14.45 uur Welkomstwoord en briefing teams
15.00 – 15.30 uur Starts deelnemende teams (fietsend)
19.00 – 20.00 uur Aankomst teams bij Den Haag
19.30 – 21.00 uur Pastamaaltijd bij Den Haag + opfrissen voor hardlopen
21.00 – 21.30 uur Starts deelnemende teams (hardlopend)
06.30 – 08.00 uur Aankomst deelnemende teams bij SO Soest
07.00 – 09.00 uur Ontbijt teams
09.00 – 10.00 uur Feestelijke uitreiking cheques
Start & finish locatie is (onder voorbehoud): SO Soest, Bosstraat 137, 3766 AE Soest. De pastaparty zal (wederom onder voorbehoud) worden gehouden op het Sportterrein HGC, Buurtweg 120, 2244 AJ Wassenaar.

 

 

Inschrijfgeld en wat je hiervoor terug krijgt

Ieder teamlid betaalt inschrijfgeld. Hiermee kunnen we dit bijzondere evenement veilig en verantwoord organiseren. Zo zorgen we voor de benodigde vergunningen, maar ook voor begeleiding onderweg, de pastaparty en natuurlijk het helden-ontbijt! Tenslotte verzorgt de organisatie ook een GPS-tracker voor elk team, zodat de organisatie en supporters je team onderweg kunnen volgen en een GPX-bestand van de routes.

De inschrijving voor een team is €60 per sporter / €30 per begeleider
Donaties: Streefbedrag per sporter / begeleider €500

 

Wat moet het team zelf regelen

Om als team deel te nemen moeten er nog aan aantal dingen worden geregeld, maar daar helpen we jullie graag een handje bij. We hebben een overzicht gemaakt met alle zaken die geregeld moeten worden en waar jullie rekening mee moeten houden.

  • 5 tot 10 sporters
  • Teamcaptain en begeleiders, waaronder:

- Voor- en achter fietsers tijdens het hardlopen
- Chauffeur(s)
- Verzorgers voor onderweg tijdens fietsen en hardlopen

  • Personenbus voor begeleiders en estafettelopers
  • Begeleidende fiets(en) bij het hardlopen
  • App voor navigatie of navigatiesysteem dat gpx-bestand kan uploaden
  • Reparatie spullen voor fiets, denk aan lekke band
  • Teamkleding
  • Fietsen + fietshelm
  • Hardloopschoenen
  • Bevestigingssysteem voor navigatiesysteem of -app voor op de fiets
  • Verzorging onderweg (koffie, sportdrank, reepjes, gelletje, fruit, e.d.)
  • Verlichting hardlopers (hesjes met verlichting)

Daarnaast vragen we alle teamleden om zoveel mogelijk donaties op te halen, met een minimum streefbedrag van €5000,- per team. Wij zullen jullie in aanloop naar het event helpen met tips, trics & tools om fondsen te werven. Met elkaar halen we zoveel mogelijk geld op voor de Stichting ALS op de weg. Een bijzondere stichting die ervoor zorgt dat mensen met ALS (en aanverwante ziektes zoals PSMA en PLS) zoveel mogelijk ondersteund worden met allerhande hulpmiddelen. Hiervoor is veel geld nodig!


Wat kan er met dit geld – kortom wat draag je bij

Bianca Weller-van Koningsveld heeft de Stichting ALS op de weg opgericht: “ALS is een weg van achteruitgang en afscheid. Wij willen patiënten tijdens deze afscheidstocht de mogelijkheid bieden om mooie dierbare herinneringen te maken. Voor de patiënt zelf maar ook samen met gezin, familie, vrienden. Wij stellen hiervoor hulpmiddelen beschikbaar. Eén van de belangrijkste hulpmiddelen die wij beschikbaar stellen zijn de rolstoelbussen om mobiel te kunnen blijven met je gezin, mooie uitstapjes maken of op vakantie.”

Zorg jij ervoor dat ALS-patiënten en hun naasten nog mooie herinneringen
kunnen maken? 

Meer informatie en tips & tricks voor fondsenwerving vind je op deze
pagina 'Tips voor fondsenwerving'

Ik wil een team inschrijven

Ik wil me bij een team aansluiten